Werken bij JobBoost

 

Gefeliciteerd met jouw nieuwe baan! Wij zijn blij dat je ons team van jonge professionals komt versterken.  De werkwijzer bevat belangrijke informatie over werken bij JobBoost. Het is bedoeld om meer duidelijkheid te verschaffen over praktische zaken zoals gedragsafspraken, onze werkwijze, jouw salaris en het declareren van reiskosten. Wij raden aan om de werkwijzer op zijn minst één keer door te nemen, voordat je bij ons gaat starten. Heb je na het lezen van deze werkwijzer nog vragen, neem dan gerust contact met ons op. Ook voor opmerkingen en aanvullingen zijn wij altijd bereikbaar via tel: 0880 900 900.

 

Urenregistratie

 

Het registreren van je uren gaat online via onze app: JobBoost. Je kunt deze in de Appstore of Playstore op je smartphone downloaden.

 

Apple: https://itunes.apple.com/us/app/jobboost/id1450915034?mt=8

Google: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.xpslogic.xpsflex.jobboost

Inloggen via de browser: http://www.xpslogic.com/jobboost

 

Zorg ervoor dat je meteen na een dienst je gewerkte uren invult via het registratiesysteem van de app. Deze worden later door ons en door je directe manager gecontroleerd.

 

Declaraties onkosten

 

Of onkostenvergoedingen (bijvoorbeeld reiskostenvergoeding) van toepassing zijn voor jou werkzaamheden, is afhankelijk van je directe opdrachtgever. Wanneer reiskostenvergoeding of andere onkostenvergoedingen bij je directe opdrachtgever van toepassing zijn, heb je de mogelijkheid om deze te declareren via onze app  (zie: onkosten via de app)

 

LET OP: Urenregistratie en onkostendeclaraties dien je direct na een gewerkte dienst in te dienen.

 

 

Auto
Per gereden kilometer krijg je € 0,19 vergoed. Je kunt dit via onze app invoeren (zie: onkosten via de app) . Parkeerkosten kunnen niet worden gedeclareerd tenzij anders is aangegeven of besproken met JobBoost. Kijk daarom van te voren waar je het beste kan parkeren. Uit ervaring weten wij dat de website www.prettigparkeren.nl uitstekend werkt bij de zoektocht naar goedkope of gratis parkeerplekken.

 

Openbaar vervoer
De gemaakte kosten die je maakt met het reizen met het openbaar vervoer kun je declareren via de app. Zorg er in ieder geval voor dat je een specificatie van je reishistorie toevoegt bij de app (zie: onkosten via de app). Voor het verzorgen van het overzicht van de reizen en transacties ben je zelf verantwoordelijk. Een overzicht van je gemaakte reiskosten vind je op de website www.ov-chipkaart.nl

 

LET OP: reishistorie via een anonieme OV-chipkaart wordt door de Belastingdienst niet geaccepteerd als onbelaste vergoeding.

 

Onkosten via de JobBoost App

 

LET OP: De betekenis van een declaratie is zowel het salaris wat je krijgt voor de gewerkte uren + de onkosten die je maakt (bijvoorbeeld reiskosten). 

 

Installeer de app JobBoost op je telefoon. Je kunt inloggen met een medewerker login (deze is naar je gemaild). Je hebt 3 verschillende tabbladen onderaan het scherm: 

 

Klussen

 

Als je bent ingelogd zie je het startscherm.

 

Mijn Diensten

 

In dit tabblad zie je alle diensten waar je voor bent ingeroosterd. Dit tabblad is bedoeld voor diensten waarbij je via JobBoost wordt ingepland.

 

 

Klik op ‘Mijn Diensten’ onderaan je scherm. Hier vind je jouw komende diensten waar je voor staat ingepland. 

Klik vervolgens op de dienst  voor meer informatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wanneer je je rooster met je directe opdrachtgever bepaalt, krijg je de mogelijkheid om zelf jouw gewerkte dagen en uren aan te maken. Deze functie is alleen beschikbaar via de browser en niet via de app. 

 

LET OP: Wanneer dit voor jou van toepassing is, krijg je hier apart een mail over.

 

Declaraties

 

Bij het kopje declaraties is er een onderscheid tussen het aanmaken en aanpassen van declaraties. Voor sommige banen bij JobBoost ben je zelf verantwoordelijk voor het aanmaken van declaraties. Bij andere banen worden er declaraties voor je aangemaakt, en deze kan je vervolgens aanpassen om bijvoorbeeld de start- of eindtijd aan te passen en onkosten toe te voegen. Als je begint aan je nieuwe baan krijg je te horen wat voor jou van toepassing is.

 

Aanmaken

 

Registreer jouw gewerkte uren en de gemaakte onkosten via het tabblad ‘declaraties’.

 

Stap 1: Selecteer de plus icoon om een nieuwe declaratie aan te maken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap 2: Na het selecteren van de plus kom je op het volgende scherm. Vul de werktijden in van jouw gewerkte dag en rond af per 5 minuten.

 

 

Hetzelfde geldt voor de pauzetijden. Rond hier ook af per 5 minuten. Ben je klaar met het invullen van je uren? Druk dan op het groene vinkje om akkoord te geven.

 

Aanpassen

 

Bewerk jouw gewerkte uren en de gemaakte onkosten via het tabblad ‘declaraties’. Je vindt hier de verschillende diensten waar je hebt gewerkt. Klik op de dag waar je jouw gewerkte uren wil bewerken of gemaakte onkosten wil indienen.

 

Stap 1: Klik rechtsboven op bewerken.

 

 

Stap 2: Vul de werktijden in van jouw gewerkte dag en rond af per 5 minuten.

 

 

 

Hetzelfde geldt voor de pauzetijden. Rond hier ook af per 5 minuten. Ben je klaar met het invullen van je uren? Druk dan op het groene vinkje om akkoord te geven.

 

Onkosten

 

Bij sommige declaraties komt het voor dat je kosten hebt gemaakt in de vorm van bijvoorbeeld reiskosten. Kosten die je maakt met het OV of een kilometerregistratie voor het gebruik van je auto.

 

Stap 1: Druk op ‘voeg een bon toe’ om jouw onkosten in te dienen.  

 

Stap 2: Selecteer jouw type vergoeding.

 

Stap 3: Druk op ‘bestand toevoegen’ om een bewijsdocument toe te voegen van jouw gemaakte onkosten. 

 

Druk vervolgens rechtsboven in het scherm op ‘opslaan’Als alle stappen goed zijn doorlopen is jouw declaratie compleet en wordt deze meegenomen in de eerstvolgende verloning.

Bij een gemaakte fout pas je het aan door de bovenstaande stappen nogmaals te volgen. Lukt het niet? Neem dan telefonisch contact met ons op of stuurt ons een appje

 

Voorbeeld 1:

Een afbeelding van jouw gereden kilometers, denk hierbij aan een printscreen van de gemaakte reis via Google Maps, waar de kilometers en de route die je hebt gereden duidelijk zichtbaar zijn.

 

 

 

Voorbeeld 2:

Een afbeelding van jouw gemaakte OV reiskosten, terug te vinden op jouw persoonlijke account op: login.ov-chipkaart.nl.

LET OP: reishistorie via een anonieme OV-chipkaart wordt ook door de Belastingdienst niet geaccepteerd.

 

 

 

Hier vind je uitleg over het maken van een declaratieoverzicht van je reiskosten via je OV-reishistorie: https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-en-gebruik/gebruik/hoe-maak-ik-een-declaratieoverzicht-3.htm

 

Salaris

 

Wij volgen de salarissen (en vergoedingen) zoals die gelden bij de opdrachtgever(s) waar jij voor werkt. Informeer hiernaar voor je start bij je contactpersoon van JobBoost. De pauze (meestal een half uur op een volledige werkdag) wordt over het algemeen niet doorbetaald. Dit is echter ook afhankelijk van de regeling bij de opdrachtgever.

 

Wij verlonen elke week jouw gewerkte uren van de week ervoor. Dit betekent dat je uiterlijk op vrijdag het salaris ontvangt van jouw gewerkte uren van de week ervoor. 

 

We betalen jouw salaris inclusief alle wettelijke reserveringen en vakantiedagen elke week uit. Je spaart bij ons dus geen vakantiedagen of vakantiegeld naast je salaris.

 

Tentoo

 

Wij hebben onze salarisadministratie uitbesteed aan het bedrijf Tentoo. Zij gaan jouw salaris uitbetalen. De basis van jouw inschrijving bij Tentoo hebben wij al voor jou verzorgd, jij dient deze nog compleet te maken. Na dat de inschrijving compleet is gemaakt krijg je van Tentoo een mail met daarin een link naar jouw eigen omgeving (pay4me.nl). Hierin kan jij je arbeidsovereenkomst digitaal ondertekenen door de laatste gegevens te verstrekken (IBAN, kopie van je ID kaart)  en nadat je hebt gewerkt hebt, je loonstroken inzien. Je krijgt via Tentoo een Uitzendovereenkomst Fase A met uitzendbeding (nul-urencontract).

 

 

Plaatsingsbevestiging

 

Je ontvangt per opdrachtgever éénmalig een plaatsingsbevestiging voordat je bij een project aan de slag gaat. Dit is een belangrijk document met daarin de specificaties van de beloningsmethodiek die geldt bij de desbetreffende opdrachtgever. De plaatsingsbevestiging maakt integraal onderdeel uit van jouw arbeidsovereenkomst.

Indien je bezwaar hebt aangaande de plaatsingsbevestiging, maak dan binnen uiterlijk drie weken bezwaar na aanvang van de werkzaamheden bij JobBoost.

 

Opdrachtbevestiging

 

Werktijden, locatie, specifieke instructies en overige bijzonderheden zoals kledingvoorschriften en / of een verzorgde lunch / diner worden in een aparte e-mail aan je gestuurd. Mocht je vragen hebben over de opdracht- of plaatsingsbevestiging, neem dan contact met ons op via 0880 900 900.

 

Communicatie

 

Wij communiceren veel via WhatsApp. Deze communicatie-app kun je downloaden via de website: www.whatsapp.com/download/. Wij maken geen gebruik van WhatsApp-groepen, omdat wij het contact graag persoonlijk houden.

Belangrijk is dat er bij calamiteiten of noodsituaties wat zowel jou, JobBoost of de opdrachtgever aangaat je dit zo spoedig mogelijk en altijd communiceert via ons kantoor: 0800 900 900 en jouw contactpersoon van het project waar je op dat moment werkzaam bent.

Wij vinden het belangrijk dat als je bezig bent met bijvoorbeeld een nieuwe baan of studie dat je dit eerlijk naar ons communiceert. Wij houden er dan rekening mee en kunnen jou misschien zelfs helpen tijdens dat proces.

 

Melding van ziekte en te laat komen

 

Melden van ziekte

 

Het kan natuurlijk gebeuren dat je ziek bent. Een ziekmelding dient altijd telefonisch voor 10.00 uur ‘s ochtends te gebeuren. Ziekmeldingen per WhatsApp, SMS of per mail worden niet geaccepteerd. Zorg ervoor dat je allereerst de contactpersoon van jouw huidige dienst telefonisch op de hoogte stelt, vervolgens neem je telefonisch contact op met JobBoost en bel je naar ons kantoor via: 0880 900 900. Je dient je minimaal een uur voor de start van je project telefonisch af te melden. Dit zodat wij genoeg tijd hebben om een vervanger voor jouw project te kunnen regelen.

 

Te laat of onvoorzien afwezig

 

Het kan gebeuren dat je door vertraging of door een andere reden te laat komt. Bel direct de contactpersoon van je huidige project, de noodtelefoon hoef je in dit geval niet te bellen. Als je voorziet dat je helemaal niet meer in staat bent om op werk te komen dan bel je zo spoedig mogelijk de contactpersoon van je huidige project en vervolgens ook met kantoor 0880 900 900.

 

Vanwege de mogelijkheid op vertraging raden wij vanuit JobBoost aan om een kwartier voor aanvang van het project aanwezig te zijn op de aangegeven locatie van het project.

 

Regels bij werken op het terrein van een opdrachtgever

 

Bij het betreden en werken op het terrein van een opdrachtgever dien je je altijd te houden aan de gedrags- en veiligheidsregels die daar gelden, deze vind je in de plaatsingsbevestiging. Neem de volgende regels altijd in acht:

  • Meld zo spoedig mogelijk gevaarlijke situaties, ongevallen en bijna-ongevallen aan je directe leidinggevende; 
  • Leef de geldende procedures en veiligheidsvoorschriften altijd na;
  • Werk volgens de juiste werkmethoden en ga op de juiste wijze om met machines, gevaarlijke stoffen, de verstrekte persoonlijke beschermingsmiddelen en de aangebrachte beveiligingsmiddelen;
  • Als je twijfelt hoe je een handeling of taak veilig uitvoert, meld dit dan aan je directe leidinggevende en vraag om werkinstructies;
  • Voorkom tijdens het uitvoeren van je werkzaamheden gevaar voor jezelf en omstanders;
  • Laat na het beëindigen van de werkzaamheden de werkplek en de gebruikte machines en werktuigen veilig en schoon achter.

 

Kledingvoorschriften

 

Zorg ervoor dat je representatief en professioneel bij je project aankomt. Jij bent immers het visitekaartje van onze organisatie. Afhankelijk van de werkzaamheden is een spijkerbroek en overhemd, trui of een neutraal T-shirt voldoende, indien anders wordt aangegeven. 

Het dragen van hoofddeksels is niet toegestaan. Evenals T-shirts en/of andere kledingstukken met obscene en schokkende teksten of grappig bedoelde afbeeldingen. Uiteraard verwacht JobBoost van haar medewerkers dat zij elke dag schone kleding aantrekken. Bij sommige projecten kan het zijn dat er nettere kleding moet worden gedragen. Dit wordt altijd (ruim) van te voren gecommuniceerd.

Ook persoonlijke hygiëne is van zeer groot belang om een goede indruk te maken op je opdrachtgever en je collega’s. Zorg ervoor dat je elke dag fris en geheel verzorgd op je werkplek verschijnt. 

 

Voorschrift gebruik telefoon en internet

 

Indien je tijdens werktijd gebruik wilt maken van je privé telefoon, zorg dan dat je op de hoogte bent van de geldende regels hieromtrent op de werkvloer. Over het algemeen kun je dit het best doen tijdens daarvoor bestemde pauzes. Als de situatie zich voordoet dat je een erg belangrijk telefoontje verwacht, geef je dit aan bij je leidinggevende. Het veelvuldig gebruik maken van de privételefoon (voor bijvoorbeeld WhatsApp, Social Media of games) is veelal niet toegestaan onder werktijd.

Onder werktijd is het gebruik van internet bij veel organisaties bovendien niet toegestaan (anders dan voor werkdoeleinden). Zorg dat je ook hierover geïnformeerd bent over de geldende regels en houdt er rekening mee.

 

Richtlijnen voor het gebruik van Social Media

 

Het gebruik van Social Media (o.a. Facebook, Twitter, LinkedIn) is voor de meesten niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. JobBoost stimuleert het gebruik hiervan, maar bepaalde informatie kan schadelijk zijn voor JobBoost of de opdrachtgever. Daarom hebben we een aantal richtlijnen opgesteld. Wij vragen je bij het gebruik van Social Media goed op de volgende punten te letten:

  • Als medewerker van JobBoost mag je kennis en andere waardevolle informatie via Social Media delen, mits die informatie niet vertrouwelijk is en niet schadelijk voor JobBoost en/of de opdrachtgever. Bij informatie over merken of personen, dien je eerst te overleggen de projectcoördinator van het project of neem contact je op met het kantoor van JobBoost alvorens je het publiceert via Social Media;
  • Als medewerker van JobBoost mag je geen vertrouwelijke en/of schadelijke informatie verstrekken over klanten, partners of leveranciers van JobBoost of van de opdrachtgever;
  • Bij de geringste twijfel over een publicatie of over de raakvlakken met JobBoost en/of opdrachtgever, is het verstandig om contact op te nemen met het kantoor van JobBoost;
  • Wees extra voorzichtig bij discussie met de opdrachtgever, een klant of concurrent van JobBoost. Verkeerd opgevatte of slecht onderbouwde stukken, kunnen direct nadelige gevolgen hebben voor JobBoost en/of opdrachtgever.
  • Wanneer een online discussie dreigt te ontsporen, of in het ergste geval al helemaal ontspoord is, neem dan direct contact op het kantoor van JobBoost of de projectcoördinator van het project;
  • Als je publiceert over een onderwerp dat te maken kan hebben met JobBoost en/of de opdrachtgever, maak je kenbaar dat je op persoonlijke titel publiceert;
  • Het gebruik van Social Media tijdens werktijd is enkel toegestaan indien er nadrukkelijke toestemming is van de projectcoördinator van het project en indien het gebruik noodzakelijk is voor het correct uitvoeren van je functie.

 

Alcohol- en drugsbeleid

 

Het gebruik en/of bezit van alcohol of drugs voorafgaand of tijdens werktijd is absoluut niet toegestaan! Indien dit door de opdrachtgever of JobBoost geconstateerd wordt, kan dit vanzelfsprekende gevolgen hebben voor je arbeidsovereenkomst.

Mocht je op medische gronden medicatie onder werktijd moeten innemen, neem dan contact op met het kantoor van JobBoost en de projectcoördinator om te bespreken hoe hiermee om te gaan.

 

Conflicten

 

Ben je bij de opdrachtgever waar je je project uitvoert in een conflictsituatie terecht gekomen of verwacht je dat dit zou kunnen gaan gebeuren, laat dit zo snel mogelijk aan ons weten. Dit doe je door te bellen naar het kantoor: 0880-900900. Mocht een situatie onverwacht uit de hand lopen: blijf zakelijk en rustig en geef je gesprekspartner aan dat je eerst even met ons wilt overleggen alvorens de discussie aan te gaan.

Zorg dat je de problemen zo snel mogelijk met ons communiceert, zodat we tijdig een oplossing kunnen bieden.

 

Contactgegevens JobBoost

 

Bezoek en postadres & contactgegevens:

JobBoost B.V.
John M. Keynesplein 12-46
1066 EP te Amsterdam
Tel: 0880 900 900
E-mail: mail@jobboost.nl