Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

FAQ

Tip: Als je een reservering (vakantiegeld, vakantie-uren of verlof) wilt opnemen, kies dan een week waarin je minder dan 40 uur hebt gewerkt. Kom je boven de 40 uur aan gewerkte uren en reserveringen, dan betaal je meer belasting en houd je dus minder over.

Gewerkte uren declareren

Om je uren te declareren kan je als je ingelogd bent in je EasyFlex omgeving drukken op het kopje ‘urendeclaratie’ en vervolgens op ‘uren declareren’. Hier kun je van de werkweek per dag je gewerkte uren en pauzes doorvoeren. Hiernaast kan je ook eventuele vergoedingen toevoegen. 

Reiskosten declareren

Tijdens het declareren van je gewerkte uren in EasyFlex, kun je ook je reiskosten declareren.  

  • ga naar ‘uren declareren’ onder je account
  • ga bij je urendeclaratie naar het kopje ‘vergoedingen’ 
  • hier kun je het aantal kilometers invullen die je hebt gereisd. 
  • voeg in de bijlage je geplande reis van Google Maps toe.

 

Wil je weten hoeveel kilometer je mag vergoeden? Bereken je route via Google Maps en pak de ‘beste route’. Dit is het aantal kilometers die je kunt gebruiken.

LET OP! Het kan zijn dat jouw opdrachtgever een maximum aantal kilometers vergoed. Dit hoor jij van jouw contactpersoon/recruiter bij JobBoost en kan je terugvinden op je plaatsingsbevestiging. 

  • ga naar ‘uren declareren’ onder je account
  • ga bij je urendeclaratie naar het kopje ‘vergoedingen’ 
  • hier kun je het bedrag doorvoeren dat vergoed moet worden. Let op: je voert voor een bedrag van 12,36 (voorbeeld) het aantal 1236 in. 
  • voeg in de bijlage een officieel declaratieoverzicht van je persoonlijke OV-chipkaart toe.
  • upload het pdf-bestand van je ov-chipkaart, compleet met de juiste gegevens en je reishistorie van die week.

 

Let op: wij kunnen alleen een declaratieoverzicht van een persoonlijke OV-chipkaart accepteren volgens de regels van de Belastingdienst.

  • Je maakt een declaratieoverzicht van je reiskosten via je OV-reishistorie. Zo maak je een declaratieoverzicht: 

     

    1. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Ga naar Mijn OV-reishistorie. 
    3. Kies de OV-chipkaart waar je transacties van wilt zien. 
    4. Kies de periode waarover je transacties wilt zien. Dit kan bijvoorbeeld een week zijn, een weekend of een maand. Let op: het is niet mogelijk om een langere periode dan een maand te selecteren. Wil je een overzicht van een langere periode dan een maand? Maak dan meerdere overzichten.
    5. Vink de transacties aan die je terug wilt zien in je declaratieoverzicht. Je doet dit door de vakjes onder het woord ‘declareren’ aan te klikken. 
    6. Je check-uit-transacties zijn standaard aangevinkt. Je kunt deze natuurlijk ook uitvinken. 
    7. Klik daarna op de knop ‘Maak declaratieoverzicht’ rechtsboven je overzicht. 
    8. De geselecteerde transacties worden getoond als ‘OV-reishistorie declaratie’.
    9. Klik op de knop ‘Download pdf’ of ‘Download csv’ rechtsboven je getoonde geselecteerde transacties.
    10. Je declaratieoverzicht wordt aangemaakt. Je kunt dit overzicht openen of opslaan.
  • Wanneer je op je persoonlijke OV-chipkaart op rekening reist kun je via Mijn NS je reishistorie inzien en declareren.  

     

    1. Log in op Mijn NS.
    2. ga naar Mijn Reizen →
    3. Je kunt hier de periode invullen die je nodig hebt en de reizen selecteren die je wilt declareren.
    4. Klik onderaan bij Download overzicht op (aantal) declaraties die je hebt geselecteerd en zorg dat je hebt gekozen voor PDF.
    5. Druk vervolgens op download om je declaratieoverzicht te downloaden.
  • ga naar ‘uren declareren’ onder je account.
  • ga bij je urendeclaratie naar het kopje ‘vergoedingen’ 
  • hier kun je het bedrag invoeren die je wilt declareren. Let op je voert voor een bedrag van 12,36 (voorbeeld) het aantal 1236 in. 
  • voeg in de bijlage je losse kaartjes en betaalbewijzen toe.

Contract

Een uitzendovereenkomst is de overeenkomst tussen JobBoost en de uitzendkracht. In een plaatsingscontract staat de informatie die is afgesproken met betrekking tot de plaatsing bij de klant. Hier vind je bijvoorbeeld het uurloon, de functie, de einddatum van de plaatsing, etc. 

Je ontvangt van ons een e-mail met daarin de documenten die je moet ondertekenen. Wanneer je in de e-mail klikt op ‘bekijk ondertekening’, kun je de documenten inzien. Je kunt door het document zelf heen scrollen om dit door te nemen. Wanneer er meerdere documenten voor je klaar staan om te ondertekenen kan je via het pijltje onderaan de pagina naar het volgende document gaan. Wanneer je alles hebt doorgenomen kun je via de groene button ‘Goedkeuren’, de document(en) ondertekenen. Je vult dan je naam in + je ondertekent het document in het vakje waar ‘handtekening’ staat. Vervolgens ga je naar volgende en klik je op goedkeuren. 

Hierna ontvang je van ons nog een e-mail met daarin de ondertekende documenten. Deze documenten kun je ook terugvinden in je EasyFlex account onder ‘documenten’. 

Bij JobBoost werk je volgens een fasensysteem dat bepaalt hoeveel rechten je hebt (bijvoorbeeld of je doorbetaald krijgt wanneer je niet kunt werken). Hoe langer je via ons werkt, hoe meer rechten je opbouwt. 

Er zijn drie fasen: fase 1/2, fase 3 en fase 4. Elke fase staat voor een bepaald aantal maanden dat je via Jobboost werkt en dus welke rechten je hebt. In de CAO voor uitzendkrachten (NBBU) kun je daarover alle informatie vinden.

Als je minimaal 21 jaar bent en je hebt minstens 8 weken via JobBoost gewerkt, dan bouw je pensioen op. Ben je jonger dan 21 jaar en/of heb je minder dan 8 weken gewerkt via JobBoost, dan bouw je nog geen pensioen op. 

Bouw jij al pensioen op? Dan val je bij JobBoost tussen de 8 en 52 gewerkte weken onder de basisregeling. Jij betaalt dan zelf nog geen pensioenpremie. Maar dat doen wij voor je. Aan pensioenfonds StiPP. 

Vanaf 52 gewerkte weken ga je naar de plusregeling. De pensioenpremie wordt dan hoger. Wij nemen hiervan twee derde deel voor onze rekening. Jij draagt zelf een derde deel bij. Hoeveel dat precies is, zie je op je loonstrook. 

De inlenersbeloning krijg je als je bij een bedrijf gaat werken als uitzendkracht. Dit betekent dat je recht hebt op dezelfde vergoedingen als iemand die in vaste dienst is en hetzelfde werk doet. Denk aan loon, toeslagen, kostenvergoeding, loonsverhoging en arbeidsduurverkorting. Meer weten? Check hier de uitgebreide uitleg van de NBBU. 

Salaris en verlof

Je kunt kiezen: elke week of elke vier weken geld op je rekening. Ga je voor wekelijks? Dan geldt bij het zelf declareren van je uren: hoe sneller je je gewerkte uren declareert, des te sneller wij het naar je overmaken.

Kies je voor vierwekelijks? Dan word je volgens het schema hieronder uitbetaald.

Je loonstrook ontvang je na de uitbetaling. Heb je gekozen voor een 4 wekelijkse betalingsfrequentie? Dan krijg je nadat je uitbetaald bent je loonstrook. Heb je een wekelijkse betaling? Dan ontvang je elke week de loonstrook van de vorige gewerkte week. 

Zorg ervoor dat je online declaraties en werkbriefjes vóór zondag 23.59 hebt ingediend in je EasyFlex portaal, zodat wij deze begin van de week voor je kunnen controleren en verwerken.  

Je gewerkte uren worden wekelijks aan ons doorgegeven door de opdrachtgever waar je werkt. Wij verwerken deze wekelijks en betalen ze wekelijks of vierwekelijks uit, afhankelijk van wat je gekozen hebt. Mochten je uren onverhoopt niet kloppen, dan geef je dit aan bij je leidinggevende. Hij/zij kan zorgen dat een correctie aan ons doorgegeven wordt.

Loonheffingskorting is een korting die ervoor zorgt dat je over een bepaald gedeelte van je salaris geen belasting hoeft te betalen. Oftewel: meer geld voor jou aan het einde van de maand! 

Je mag de loonheffingskorting maar bij één werkgever toepassen. Dus, werk je parttime via JobBoost, maar ook bij een ander bedrijf? Dan krijg je alleen loonheffingskorting bij één van de twee. 

Je krijgt reiskostenvergoeding als de vaste medewerkers bij de opdrachtgever waar je werkt daar ook recht op hebben. Weet je niet zeker of jij er recht op hebt? Vraag het gerust aan je contactpersoon bij JobBoost. 

Elk uur dat je werkt, bouw je automatisch 8,33 procent van je brutosalaris aan vakantiegeld op. Je vakantiegeld wordt in de eerste week van juni of vier weken na uitdiensttreding uitbetaald. Good to know: helaas gaat er van je vakantiegeld meer belasting af dan van je gewone brutosalaris.   

Let op: over overuren bouw je geen vakantiegeld op. 

Je kunt je opgebouwde vakantiegeld terugvinden op je loonstrook. 

Iedere medewerker heeft recht op vakantiegeld. Dit is 8,33% van het bruto jaarsalaris. Een mooi bedrag dat je naast je maandelijkse loon verdient. Het bedrag dat je opbouwt zie je terug op je loonstrook. Naast je vakantiegeld bouw je ook vakantie-uren op. Dit houdt in dat als je met vakantie wilt of gewoon een dagje vrij neemt, je toch doorbetaald krijgt. 

Je kunt je loonstrook terugvinden in je EasyFlex portaal onder het kopje Loonspecificaties. 

Je kunt je jaaropgave terugvinden in je EasyFlex portaal onder het kopje Jaaropgaves. 

Ziekte

Meld je in ieder geval uiterlijk een half uur voor aanvang van de werkzaamheden af bij je opdrachtgever en uiterlijk voor 10.00 uur bij JobBoost. Mochten hierover andere afspraken zijn gemaakt dan zijn deze leidend. Word je tijdens het werken ziek? Meld dat dan bij jouw direct leidinggevende en vervolgens bij jouw contactpersoon van JobBoost. Een ziekmelding doe je telefonisch. We hebben graag persoonlijk contact met je over jouw ziekmelding. 

Als je ziek wordt zijn de eerste en tweede ziektedag voor eigen rekening. We noemen dat wachtdagen. Daarna betaalt JobBoost 90% van het loon door over de verwachte minimale uren in het eerste jaar. In het tweede ziektejaar is dat 80%. 

Ben je nog ziek en eindigt je contract? Dan ga je meestal ziek uit dienst. Jouw contactpersoon kan je dan vertellen wat dat voor jou betekent. 

JobBoost kijkt naar wat iemand nog wel kan. Daar zetten wij ons dan ook volledig voor in. Van jou verwachten we dat jij er alles aan doet om weer zo snel mogelijk je werk te kunnen hervatten.  

Het is belangrijk dat je bereikbaar bent. Ben je telefonisch niet goed bereikbaar of houd je je niet aan de gemaakte afspraken? Dan kan dit gevolgen hebben voor jouw loondoorbetaling tijdens ziekte.  

Verblijf je op een ander adres, bijvoorbeeld een zorgadres, laat dit dan weten aan ons. We gaan er van uit dat de (adres)gegevens die bij ons bekend zijn op jouw persoonlijke pagina correct zijn en het is jouw verantwoordelijkheid om deze te wijzigen wanneer nodig. 

Privacy

Bij JobBoost vinden wij jouw privacy erg belangrijk. Dit betekent dat wij vertrouwelijk, zorgvuldig en volgens de geldende privacywetgeving omgaan met de gegevens die wij over jou te weten komen. 

In de privacyverklaring op onze website leggen wij je precies uit hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan. 

Is er iets niet duidelijk of wil je een verzoek doen om je privacy rechten uit te oefenen? Neem dan contact met ons op via mail@jobboost.nl

Neem dan contact met ons op via mail@jobboost.nl

Komen we na overleg niet op één lijn? Dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). De AP is de Nederlandse toezichthouder op de naleving van de privacywetgeving. 

Discriminatie

Voel jij je gediscrimineerd op je nieuwe baan? Meld dit dan direct bij je contactpersoon van JobBoost. Wij zullen dan in gesprek gaan met de opdrachtgever. 

Zoek naar vacature of op steekwoord
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages